lauantai 30. maaliskuuta 2013

Elokuvainspiraatio

Televisiosta tuli juuri elokuva Lumotut sisaret (Practical Magic). Vaikkei tämä ollut ensimmäinen kerta kun elokuvan näen, täytyy sanoa että täällä kertaa se jostain syystä oli erittäin inspiroiva! Monellakin tapaa. 

Olen aina ollut hirmuisen kiinnostunut noidista, ja potenut suurta tuskaa siitä etten omaa lainkaan taikavoimia. Nuorempana opiskelin mm. yrttejä, luin loitsukirjoja ym. Olen todella surkea kasvattamaan yrttejä, saati valmistamaan niistä mitään, joten yrttiharrastus jäi.

Olen myös tosi nuoresta tavannut kirjoittaa pöytälaatikkoon tarinoita. Ne ovat olleet yleensä niin kunnianhimoisia, etten ole saanut kirjoitettua niitä koskaan loppuun asti. Ne ovat useimmiten olleet fantiasia-aiheisia, ja kertoneet nimenomaan noidista. Nyt tuon elokuvan nähtyäni, alkoi tehdä taas mieli kirjoittaa! Kenties saisin kudottua päähäni jonkinnäköisen juonen, ja voisin ryhtyä näpyttelemään.

Tarinani kannen luonnos ja työnimi :) Hihihi


Toinen inspiraatio liittyi hiuksiin. Olen viimeaikoina alkanut pyöritellä mielessäni sellaista mahdollisuutta, että tekisin hiuksilleni jotain radikaalia. Saksilla. Minulle pitkä tukka on aina ollut ainoa, itsestäänselvä vaihtoehto, ja elintärkeä osa minua. Nyt olen alkanut miettiä, että ehkä osan minusta olisi aika muuttua. Hiuksilla on iso merkitys minulle, symbolinen jopa. Haluaisin uudistua, muuttaa elämääni, "aloittaa alusta". Mutta saa nähdä uskallanko.

Jos kuitenkin uskallan, haluaisin samanlaiset hiukset kuin Nicole Kidmanilla oli kyseisessä elokuvassa!

 






Kasvavasti kerrostettu, joka on siis leikattu pystylinjassa kasvojen etupuolella.






5 kommenttia:

  1. Toisinaan on hyvä uudistua ja eihän nuo Nicolenkaan hiukset varsinaisesti lyhyet ole. Kasvava luonnonvara, joten uskalla ihmeessä. :)

    VastaaPoista
  2. uskalla vaan! voit yllättyä iloisesti, mieki rohkaistuin oman tukkani kans ja voi miten siitä tykkäänki! <3

    VastaaPoista
  3. Toi on kyllä ehdottomasti yksi mun lempielokuvista <3 Vaikka yleensä aina leffoissa ja sarjoissa liiotellaan noitamaisia juttuja, niin on tuossakin elokuvassa silti totuuden siemeniä hiukkasen. Ja voi että miten inspiroiva se onkaan <3 Näin noitana olen katsonut kyseisen elokuvan varmaan parisenkymmentä kertaa jo. Ja kyllä, tee hiuksille jotain uutta, se aina piristää! Mulla vaikutti suuresti jo otsiksen leikkaus xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nimenomaan tykkään siitä miten aidontuntuinen se on, eikä ole vedetty överiksi, vaikka amerikkalainen elokuva onkin.

      Poista